14 december Hej mitt vinterland

Nu går tiden snabbt! Idag har jag tänkt inspirera er med en servetthållare som är mycket enkel att göra. Barnen här hemma tycker att det är jättekul att scrappa dem!
Idagär det faktiskt kallt i Helsingborg och igår föll några snöflingor. Då är det vinter i Skåne!!!
Jag inspirerades av sången genom att använda en kall blå färg och massorav glitter som ska symbolisrea den glittrande snön! Hoppas att ni blir inspirerade att skapa något utifrån den här veckans sånger!
Jag har använt cardstock, glitter stickles och cold nose warm heart pappret.

 

Så här gjorde jag:

  1. Rita av servettkartongen på ett cardstock. Alla 4 sidorna.
  2. Klipp ut.
  3. Dekorera
  4. Limma på de färdig dekorerade sidorna på servettkartongen.
  5. Skär ca 2 cm breda remsor av ett cardstock i en annan färg. Gör dem så breda som du tycker är snyggt!
  6. Vik dem på mitten (på längden)
  7. Limma fast dem på alla kanter. Klipp av i lagom längd.
  8. Sätt fram din servetthållare!

Ha en trevlig vecka!

// Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0