11 December Jag drömmer om en jul hemma

Jag drömmer om en jul hemma!
Julen ska firas hemma hos oss i år och jag tycker att det är så kul att pyssla med placeringskort och dekorationer till julbordet. Inspirationen från sången Jag drömmer om en jul hemma gjorde att jag valde att hålla mig till vanliga traditionella julfärgerna (hos oss) rött, vitt och brunt!


Här har jag använt cardstock i rött och brunt, vit penna och vit pearl maker. Pepparkaksgubbarna och hjärtformarna är från QK. Två hjärtan med distanskuddar mellan! Jag sätter dem i glasen eller lägger på tallriken så att vi vet var vi ska sitta!

 

 

 

 

En liten ask av Maja Design papper att ha en liten present i, en bit choklad! Den här ställer jag vid varje tallrik så har man något gott att tugga på tills man får mat!
Jag har inte bestämt mig för hur placeringskorten kommer att se ut! Hur ska dina placeringskort se ut i år?

Ni glömmer väl inte tävlingen på Scraprooms hemsida?

Varje dag har en låt. Du ska inspireras av låten och skapa något efter den.
Layouter, kort och alter ( ej digiscrap)är tillåtet.
Varje dag är ju en ny låt så du kan skapa något varje dag om du vill. För varje bidrag du gör så vill vi att du skriver ett inlägg under den dagen med en länk till din blogg där du visat ditt alster. Har du ingen blogg går det bra att maila bidraget till
[email protected].

Du får skapa ett alster / låt.
Och för varje alster du skapar får du en lott. Varje advent drar vi en vinnare från veckan som gått. Du har alltså från sö- lördag på dig sedan är det dragning.

Ha en härlig fredag!

Caroline


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Caroline.

Vilken fin lo med Isidor som stjärngosse.

Jättesöta små askar. Lånar nog den ideén av dig att ha en sådan vid varje tallrik + att det nog blir placeringskort på julafton.

2009-12-14 @ 13:14:32
URL: http://www.nogg.se/liajmor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0